تفاوت های بلوتوث و وایرلس


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



 

تفاوت بلوتوث با وایرلس

به طور کلی واژه وایرلس یک عبارت چتری است که تمامی سیستمهای ارتباطی اعم از رادیو  ، ماهواره ، GPS و سیستمهای دیگر که امواج الکترومغناطیسی را به خدمت گرفته اند را پوشش می دهد . اما زمانی که مردم می گویند وایرلس ، منظور شبکه وایرلس یا به عبارت دیگر سیستم WI-FI می باشد . بلوتوث و وایرلس هر کدام کاربردهای خاص خود را دارند . برای مثال وایرلس جهت اتصال یک کامپیوتر به شبکه به صورت بی سیم استفاده می شود این در حالیست که بلوتوث برای اتصال گجت های مختلف به یکدیگر و آسان کردن انتقال اطلاعات می باشد که این می تواند ارسال یک فایل از یک گوشی به گوشی دیگر یا ارسال یک فایل صوتی از لپ تاپ به هدست آن باشد .

وقتی صحبت از محدوده کاری و سرعت می شود ، تفاوتهای اساسی بلوتوث و وایرلس مشخص خواهد شد . از آنجا که بلوتوث برای اتصال بین فقط دو دستگاه مورد استفاده قرار می گیرد ، محدوده کاری آن از چند متر تجاوز نمی کند . این محدوده کاری به صورت عمدی و به دلیل مسائل امنیتی کم شده است . از آنجا که قرار است کامپیوتر ها از طریق وایرلس  به شبکه اینترنتی متصل شوند بنابراین باید محدوده کاری بشتر باشد . همچنین سرعت انتقال اطلاعات به دلیل پهنای باند بزرگتر وایرلس ، از بلوتوث بیشتر است . تعداد کاربران بیشتری نیز می توانند در یک لحظه به شبکه متصل شوند . به دلیل حجم کم اطلاعات انتقالی توسط بلوتوث نیاز به پهنای باند و سرعت زیاد نیست .

این روزها از بلوتوث بیشتر برای کم کردن تعداد سیمها در گجت ها استفاده می شود . اغلب گجت ها به جای استفاده از سیم رابط برای انتقال اطلاعات از بلوتوث کانکشن بهره می برند . گوشی ها ، GPS ، کنسول های بازی ، موس ها ، هدست و بسیاری گجت دیگر .

تقریبا تمام لپ تاپ ها و موبایل هایی که سیستم LAN را روی خود دارند ، قطعا بلوتوث هم دارند پس تعداد دستگاه هایی که مجهز به بلوتوث هستند بیشتر از وایرلس می باشد .

خلاصه تفاوت بین وایرلس و بلوتوث بحث اینکه :

  • سیستم وایرلس LAN برای اتصال کامپوتر به کامپیوتر استفاده می شود در حالی که بلوتوث برای اتصال بین گجت ها می باشد .
  • بعد مسافتی وایرلس بیشتر از بلوتوث است ( به دلیل مسائل امنیتی ) .
  • سرعت وایرلس بیشتر از بلوتوث است .
  • بلوتوث فراگیر تر و همگانی تر از وایرلس است .
  • بلوتوث ارزان تر از وایرلس می باشد .



:: موضوعات مرتبط: مطالب آموزشی , ,
:: برچسب‌ها: تفاوت های بلوتوث و وایرلس ,
:: بازدید از این مطلب : 364
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : Novindade
ت : جمعه 7 تير 1392
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان NovinDadeErtebat و آدرس novindade.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com